Thursday, May 19

Avapauk tehtud ja targemaks saadud jällegi

Nii. Alustan siis sellest, et käisin Juurimaal võistlemas 15.04. Päev varem viisin Eriksoni Pärnumaal Piirumisse. Peale hommikul ei tahtnud eriti minna. Keeras külje kallaku peal ja oli jobu. Sama tegi ka peale pannes võistlustel. Mingi kiiks tal tulnud millega ma pean tegelema.

Igatahes jõudsime Juurimaale juba kell 11 läbi ja start oli alles pool 1. Aega oli palju. Maris tuli ka Haapsalust - ta oli minu groom. Tegi eriksonile patsid ja võtsime maha. Raputas korra ja patsid olid lahti. Tal on nii paks lakk ja ma ei raatsi seda lühemaks lõigata ja kitkuda ka eriti mitte, sest suvi tuleb ja ta läheb mereäärde mul. Siis on vähe probleeme tal putukatega lihtsalt. vat

Esimene start oli 60-70. Soojendus oli üle viidud võistlusplatsile, mis oli päris pasane. Jat pasane. Vihma oli tulnud ja see viskas ülesse seda vett ja savi ja liiva ja me olime eriksoniga ikka päris mustad päeva lõpuks. Eriksoni munad olid päris kivistunud.

Olin II soojenduses. Tegin muru peal sooja natuke ennem ja läksin soojendama. Soojendus oli rahulik. Lükkasin edasi paar korda ja sõitsin kokku lahku. Takistused olid pandud suht tehniliselt. 90 kraadilised pöörded ja tagasi pöörded. Mul on video ka sõitudest, aga need saab kunagi hiljem. Sain IV koha oma puhta sõiduga.

80 cm soojendus oli hullumaja. Õudne. Pidin vaatama koguaeg, et mulle sisse ei sõidetaks. Olin 3 sõitja. Puhas oli, aga mitte nii kiire kui oleks vaja olnud. Kohta ei tea siiamaani, aga oleks vahva teda saada.

Vaatasime 80 cm lõpuni ja tuline ära. Erikson särkas maha ja Edasi Piirumisse. Hanks koju ja meie ka koju. Päev oli tegeltikult tore ja võistlus läks hästi. Hobune oli tubli. Vead on minus ja hobusel pole võhma. Aga ma tegelen nendega.



Erikson puhkas 2 päeva ja eile käisin alles sõitmas. Sain Malle Heinastelt trenni. Oli päris hea. Tegelesime minu istakuga. Järeldus on ,et mu käsi ei liigu küünarnukist ja käed on tuimad. Samas istak on hea ja sääred on õige koha peal ja varbad otse.

Võttis mind korra ka korde peale. Sõitsin nii, et välimine käsi hoidis ratsmetega sadula eest kinni ja sisemine käsi võttis tagant kaarest kinni ja tõmbasin ennast sadulasse sügavalt sisse. Hobune muutus trastiliselt, kui ma istusin sügavalt ja lõdvestasin ennast. Hobune läks alla ja otsis kontakti. Tegin poolpeatusi ja sõitsin kaheksat ja tegin üleminekuid. Oma ratsmete kasutust pean jälgima ja säärte asetust kui ma vahetan poolt. Siis oma keha jälgima ja tunnetama rohkem. Igat harjutust ja asja ette planeerima. Ma tean, et nt ma teen paljusid asju rohmakalt. et pööran uisapäisa ja nii. Ja painutan hobust üle pööretel.

Käis ta ka ise seljas. Proovis , et mis värk on sellega, et alla eilähe ja Erikson ei oska ju alla minna . Keegi pole talle seda õpetanud ja ta ei saagi seda osata. Aga 10-15 min, mis Malle tal seljas oli tuli ta ilusti alla. Ja vahva oli vaadata. Jah Mul on treenerit vaja. Aga ma katsun võtta nii palju trenni treeneriltelt kui võimalik. Järgmine nädal korra veel Heinastelt trenni. :) Paar soovitust andis ka kuidas ja millega sõita, aga siia ma seda ei kirjuta. muidu tulevad jälle jutud, et tuleb treener ja siis kohe hakkad tegema seda mis öeldaks ja ise ei mõtle üldse. Vat teile.

Eile oli veel noorhobuste ülevaatus Särkas. Näitasime oma Arta Martat ja Lendu ja Cardinali. Asi oli nii, et eelmine nädal neljapäeval saime teda, et meie kursus peab näitama neid kahet. Nad on päris toored. Põhimõttelselt võtsime noored hobused päev enne karjamaalt sisse. Kasisime ja harjutasime maneeziga. Käisime vahekäigus ja jooksime. Tegime nagu mõõdaksime turja ja rinna ümbermõõtu. Ja kämbla ümbermõõtu. Maneezis jooksid natuke üksinda. Asi selles, et nad pole vist üksi olnudki, kui nad siia tulid. Aga jäime ellu ja hobused terveks. Ülevaatusel olid nad mõõtmisel suht korralikud. Arta pidas ennast vähe paremini üleval. Hüpata ei lasnud. Traav oli enam vähem, aga galopp oli nagu puujalgadega. Aretuses öeldi, et ei ole soovitav kasutada, sest ta ei ole tüüpiline eesti hobune ja välimiku vigasid oli ka. Jalgadega mingi teema. Aga tarbehobusena pidi vahva olema.
Arvinal on vasakul tagu jalal kannal muhk. Seal on ka mingi käiguvahe. Ta oli päris suur ka. Turjas 153 juba kahe aastasena ja kasvab kindlasti veel, sest laudjas on vähemalt 5 cm kõrgem.
Lasi ilusat pikka traavi. Galopp oli enam vähem. Hüppas ka 2-3 hüpet hästi madalaid, aga ega sealt midagi näha polnud. Aga alguses oli suht hea mõte, et kool ostis omale nüüd normaalsed hobused, aga ikka said vastu pükse. Kurb. Aga ma loodan, et neist saab asja. LOodan, et Arvina see muhk talle midagi hullu ei põhjusta.

Peale seda kõik käisime eile ka maastikul õhtul. Peale kuute läksime ja kuskil 9 paiku tulime tagasi. Mina-big ben, Maris- Lend, Helen-Safir, Siiri-Gupito. Vahva oli. Tegime sellise mõõduka ringi.

Ühikasse saime alles peale 10 õhtul. Selline tavaline taks juba tallist tulla.

2 comments:

Anonymous said...

Seljas on kindlasti teistmoodi, aga vaadata oli teie sõitu Juurimaal väga ilus!

Grete said...

Aitäh. Seda on väga hea kuulda. Kuigi see polnud meie parim, sest ma ise käkkisin ära. Aga saab ainult paremaks minna. :)