Thursday, July 7

Natuke veel Norrast ja pilte.

Norrat on jäänud veel täpselt 3 ja veerand päeva. Esmaspäeval lähen juba lennuki peale ja maandun taas eestimaal.

Norraga on nii, et ma olen väga siia tagasi oodatud, mida on väga hea kuulda. Ja ma arvan, et ma isegi tulen tagasi siia sügisel. Ma pean ainult endas selgust saama mida ma tahan. Siin ootab mind suur tulevik, aga pikemaks ajaks kodust eemale üksi siia võõrale maale võõraste inimestega( no inimesed pole enam nii võõrad ja maa pole ka ju tegelt kauge eestist ) . Aga siin ma saaksin norra keele selgeks, ma õpiksin ratsutama. Ma hakkaksin tunde andma ratsakoolis ja mis kõige põhilisem - ma saaksin Eriksoni siia kaasa võtta. Kõige parem, kui ta oleks ruun, aga väga tahaks siis saaks täkuna ka, aga täkuna pole tal siin elu. Boksist üksi väiksesse 10 m2 aedikusse. Ja nüüd on küsimus, et kas see Norra värk tasub ära ennast, et ära ruunata. Kuigi sellele ma olen ennegi mõelnud. 2 varssa olemas ja 3 on ideepoolest tulekul. Eloria paigutaks ka kuskile.

Oeh. Nii hea oleks kui keegi ütleks mida teha.

Igatahes hetkel on siia juurde tulnud üks poolakas. Samamoodi 2 nädalaks nagu mina. Selline tore ja hakkaja. Ainult ta ei oska inglise keelt eriti ja siis seleta talle käte ja jalgadega, aga sõidab ilusti.

Esimesel päeval kui ma jõudsin siia siis mu shapsid läksid katki ja ma sõitsin üle nädala nii, et teibiga oli kinni jala küljes või sõidsin üldse ilma, aga Ida kinkis mulle uued shapsid mis on üli mugavad. Liibuvad ümber jala ja peaksid ka nahast olema. Küll pruuni värvi, aga pruun ongi uus must ;)

Homme lähevad laagri lapsed ära ja tulevad Hans Ley kliiniku inimesed. Loodan, et saan ka jälgida, mis seal toimub.

Hetkel ma sõidan vähe. Oma Habengut'iga. Ta on nii numpsu ikka. Täna lasi ainukesena nii tublilt olemae 4 rauda alla. Ah jaa. Ahto on siin. Sepp. Rautab ja värgib. :P

Hetkel mu ülesanne on hobuseid korda teha välimuselt. Lakka kitkuda ja lõigata, saba lõigata. Homme on mul mingi 10 hobust järjekorras. Täna tegin 5 hobust.

Vat. Igatahes nüüd ma pean otsuse tegema, mida ma tahan, aga ma kaldun arvama,et ma tulen siia tagasi ja teen mida mu süda ütleb :). Kogun palju kogemusi ja õpin ratsutama ja tulen koju tagasi. :)


Väli tall


Ja natuke lähemalt.


Nende tünnide sees on kaer ja kraanulid.


Minu hasienda. See paremalt viimane aken on minu.


Teine väli tall. Avatud, aga näeb välja nagu päris. Seal on ka rautud koht.


Niimoodi on paigutatud sõnniku hargid ja kärud. Kõik lapsed teevad ise oma sõidu hobuse boksi.


Ring aed, kus saab kordetada ja mida saab teha ka 2 hobuse kopliks.


Uus tall. Maneeziga.


Sisehoovist siis. Seljataga on ringaed. Paremal uus tall. Ees valge tall ja vasakul on välitall ja sõnnikuhoidla ja saepuru.



Lasipuu. Natuke pikk . Aga asja juures vahva on see, et need kollased seal on voolikud ja seal saab hobuseid ka pesta :)

Pesuboksid. Eile see ummistus . Ja kraanist tuleb sooja vett ka. Tähtis :D

Ulme halb pilt, aga selline maneez siis ka Henrietta Gabori hobuseid showks soojendamas.


Ma katsun homme rohkem teha ja hobustest kaa. :)

Aga siia on vaja koristajat ja kokatädi, kes oskab hästi ja häid sööke teha personalile ja kui mingi üritus on, siis ka vähe peenemat värki. Et kui keegi teab kedagi , kes tahaks tulla Norra tööle hea palga peale. Koristamin etähendab siis peamaja, ehk resotrano osa koristamist ja siis suviti ka nende putkade koristamist mingil määral.

Aga hetkel tsauka :)

6 comments:

Anonymous said...

et siis Ahto keerab vaheluseks Norra hobustel jalgu perse. õnnelikud Eesti hobused;)
Kui Eriksonil litsentsi pole, siis munad maha ja kõigil kvaliteetsem elu.

Marilin said...

Hetkel pole Eriksoni täkuelul midagi häda. Istub koos ruunaga suures koplis ja õgib.
Teiselt Eriksonile litsensi andmise teemal ollakse juba pikemat aega kahevahel.
Iseenesest mina kujutaks teda parema meelega täkuna tulevikus ette. Selgitama ei viitsi hakata.

Maarja said...

Eriksonil täkuna on minu arvates üks väga hea külg- tema iseloom. Ei paista tegu olevat jonniva ja vigurdava poniussiga, aga ülejäänud litsentsiteemaga ei ole ma kursis. Eks see ole Sinu kui hobuseomaniku enda otsus, mis langetada tuleb.
Muidu on tore lugeda nii positiivset vastukaja ühest välismaa tallist ja tore, et Sulle seal meeldib. Igal juhul soovitaks kogemusi hankida, kuni võimalik.
Jaksu ja selget pead oma otsuste langetamiseks (:

Grete Viljaste said...

Anonüümne, kes sa ka pole, kas sul on kvaliteetsem elu siis, kui Eriksonil munad maha võtan? Mina leian , et mu hobune saab täkuna väga hästi hakkama - seal juures kas ta paaritab või mitte. See on minu ja mära omaniku otsus. Ma pean teda täkuna nii kaua kui ma näen sellel mingit pointi ja ma suudan kõike korraldada. Aga tore, et leidsid aega mu posti lugeda :) Ja see postitus ei ole negatiivses toonis.
Aitäh Maarja. Siin on nii tore ja inimesed on nii mõnusad ja siin on palju võimalusi ja ma pean ka ise usin ja tragi olema. Hetkel ma olen saavutanud omale hea maine. Nüüd ma pean võitlema selle eest mida ma tahan. :) Aga eks ma klaarin oma pean Eestis ära nüüd, kui tulen ja küll teada annan mida ma otsustan :)

Anonymous said...

Ma lihtsalt ei näe pointi täkkudel, kellel pole litsentsi. Kui ta saab litsentsi, siis palju õnne, kui mitte, siis ei peeta teda munadevääriliseks ;)

Grete said...

Ma ootan järgmise aasta ära veel ja siis mõtlen mis ma teen. Eks minu elu läheks ju ka poole kergemaks, kui ta mul ruun oleks, et nii naiivne ma pole ja ei aja oma asja lihtsalt. :)