Friday, April 29

Päikese käes olles..

Natuke lähemalt kolmapäevast ja neljapäevast. Nii palju kui mul meeles on ..

Kolmapäeval alustasime treenerikoolitusega kell 11, mil oli kogunemine. Gruppide ümberpaigutamine - kes sõitis sama hobusega jne. Ja läksime edasi platsi peale kõik koos Kostjaga takistusi ehitama. Tääkis ta meile kolmest põhi asjast - tasakaal, kontroll ja juhtimisvõtted! Neid tuleb hüppamise ja õldse ratsutamise juures väga tähele panna ja õpetada lastele. Ilma tasakaaluta ei toimu suurt midagi seal hobuse seljas. Takistused vedasime alla muruplatsile, sest liivbaplats tolmas ni imeeletult ja meie trenni jaoks ei saadud vee pütta peale. Igatahes ta pani meile ühe risti, ühe rea mis koosnes ristis ja lattaed ja hiljem muutis selle okseriks.Diagonaalile pani latid ja enne igat takistust olid ka eellatid.

Kõik see valmis läksime tagasi ja esimesed pidid olema juba kell 12 Threje Prohhorovaga maneezis. Vaatasime peale mis seal üldse toimub ja kuidas välja näeb.

kell 13.00 oli siis meie grupi aeg. SÕitisn oma musta poniga. Algul tegime sammu ja ta jälgis meid. Alustasime kergendatud traaviga, sõitsime diagonaale ja 10 m volte. Tegime üleminekuid. Üle risti maneezi tulles tegime X peatusi.Tegime ka sääreeest astumist. Meil tuli välja :) Galopis pidime lihtsalt suutma raja peal püsida ja õigest jalast tõusta. Lõpus tegime ette alla sõitmist.Therje jagas palju õpetussõnu ja kõik oli nii õpetlik ja vahva. Väga mõnus oli. Ei mingeid pingeid ega stressi.

Hobune oli mul suht märg, aga ma usun, et see oli sellest soojusest, mis seal maneezis oli. Kuna meie KS ja TS vahel oli lõunapaus, siis saime ise ja hobused boksis hetke hinge tõmmata ja süüa midagi. 14.30 pidime olema taga platsil.

Kostja uuris meie nimesid ja hakkas seal palju seletama. Sõitsime hobuseid soojaks ja siis ta kutsus meid enda juurde, et me sõidaks hobuseid rohkem kokku lahti, et hobune "ärkaks" ja muutuks sääre peale tundlikumaks. Uus katse. Tulime kavalette. Suureks üllatuseks oli mulle see, et ta käskis lattide ületamise ajal tõusta poolistakusse - mina tead, et tuleb kergendada, et latid on hobusele jne .. Aga ta rääkis selle lahti, et latid on selleks ju, et hobune lõdvestaks ennast , laseks kaela alla ja venitaks ennast pikemaks, aga kui me kergendame ja jääme maha, siis me oma keha raskusega istume raskelt sinna sadulasse, just sellel hetkel kui see hobune on ennast seljast pikaks ja lõdvestatuks teinud ja me istume prauhh sinna sisse, siis see hobune ei õpigi ennast seljast pehmeks ja lõdvaks laskma. Tulime seda harjutust uuesti ja ta käskis mul mingi aeg panna jalused 2 auku lühemaks. Ma istusin sadulas nagu jalad kurgu all ( eelmine suvi ma sõitsingi muide nii lühikese jalusega) . Hüppasime üksikut latti traavis koos traavilattidega. Igatahes lõpuks kujunes välja selline harjutus..


Tegime kõiki harjutusi algul ükshaalav ja panime kokku. Esimesele lähenesime lõpuks galopis, enne latte diagonaalil pidime hobuse saama traavime ja mide lähemale lattidele saime seda parem, tõstsime paremast jalast galopil eja tulime rida. Rea vahe oli kuskil 20 m ja sinna pidi tulema 5 fuleed. Et kas tulla parema hooga peale või tagasi võtta hobuseid ja selles oli point. Pidim lugema teiste hobuste fuleesid ja õppima teiste vigadest.

Sain palju targemaks. Just selline lause, et :" Hobune näeb minu silmadega" , et kui ma vaatan maha koguaeg, vaatan ka hobune maha, aga kui ma vaatan takistusi , vaatab ka hobue neid takistusi ja kõike õnnestub paremini. Vat nii. Hetkel mul rohkem meelde ei tule. Aga ma sain sellest 40 min palju juurde. Meie grupi erilisust võib lugeda ka sellega, et Kostja tõstis meile takistusi. IHihii :D

Erikson oli päris väsinud lõpuks, aga ta oli nii tubli mul. Maeezis toimis supper luksilt. Palju porgandeid ja kallistusi ja ma läksin õhtale.

Neljapäeval oli meil jälle Merle Männikuga teooria tunnid. Palju konspekteerisin maha tema slaididelt. Rääkisime ja arutasime palju nende treeneri teemade üle. Lõpus tegime testi. Test ei olnud raske, aga paar eskimust mul oli. 30 läks 5 valesti vist, aga täpse tulemuse saab teada järgmine nädal. Pärast tegime Merlega istakukoolituse maneezis. Õppehobuseks võtsime Eriksoni ja mina olin seljas. Panime kummi peale talle ja algul ta niisama kordetas teda ja vaatas mis hobune on ja siis läksin selga. Tegin palju võimlemis harjutusi seal seljas ja tõstsin käsi ja sõitsin traavi täisistakus ilma jalsuteta ja ratsmeteta.. Pärast viis ta läbi ka näidistunni. Osalesime mina ja Erikson, Maris ja Lend ning Helen ja Oktett. Tegime rivisõitu ja pidime hästi vaatama oma istaku ja sääri just. Ma pean väga palju harjutama seda, et mul oleksid sääred koguaeg tihedalt ümber hobuse. Ümaralt nagu. Tegime diagonaale ja 20 m volte ja rivis galopi sõitmist ja oli väga hea trenn jällegi. Sain palju targemaks.

Nüüd on aga see, et ma olen saanud trenni erinevatelt treeneritelt ja kõik räägivad eirnevate juttu, kuidas ma peaksin eriksoniga sõitma. Aru ma saan, et me oleme selle kaela teema enam vähem saanud ja ta ei jookse mul väga hullu enam. Nüüd ma pean saama teda rohkem taguotsale, sest ta jookseb mu esiotsal. Võtan omale sihiks hakata tegema kordetreeninguid rohkem ja ennast harida.

Suveks ma pean vaatama, kuhu ma Eriksoni paigutan ja kuskil trenni võtmas pean ka käima. No Marek Lootus on lähim varjant ja loomulikut Riina ja eks ma tahaks suvel ka kuhuki kliinikusse minna. Aga kõik on alles tuleviku teema.

Igatahes ma jäin vähga rahule selle nädalaga, sest me uurisime Merle Männikult, et mis tagaissisde on ja Kostjale ja Therje olid rääkisnu, et pks must poni oli neile kõige rohkem meelde jäänud, ehk siis mina oma Eriksoniga. Seda oli niiiiii hea kuulda, sest ma olen ju ausalt ka naine kuskilt kadakatevahelt tulnud ja ise õppinud kõike ja ma tunnen, kuidas ma olen arenenud nende kahe aasta jooksul. Just teoreetiline pool ja mu istak. Ja ma mõtlen mida ma teen iga trenn, mitte lihtsalt ei ratsuta. See oli väga suureks motivatsiooniks jällegi jätkata. Niiet. Hoideka Teie ka mulle pöialt, et ma oma hobust nüüd ära ei riku ja teen kõikke mõttega ja saan ta taguotsale ja kõike kõige paremaks..

Ma tean, et lugejaid pole palju, aga kui kellegil või kellegi tuttaval peaks olema müüa koolisõidusadulat, siis andke aga julgelt märku!

Postitus tuli pikk ja ma täiustan seda b logi veel selle treenerikoolitusega ka järgmine nädal, sest siis esmaspäeval tuleva ka kõik teised eestima tulevased I või II taseme treenerid Säreverre. Esmaspäeval on Teoreetiline pool ehk igasugu loengud Info leiate treenerikoolitus.wordpress.com ja teisipäeval on juba praktiline pool, kus me oleme abiks ja saame jälgida teiste vigu ja aidata kõiki.

Aga nägemiseni ja igasugused kommentaarid ja küsimused on alati teretulnud :)

No comments: