Tuesday, April 20

10 tundi tehtud 390 veel.

Hommikul kella 8 viis Taavi mu Torisse. Tori hobusekasvandusest 2 km eemal Laane Tallidesse läksin praktikale, kui keegi veel ei tea. Seal tegutsevad noored Kallasted. Vahetasin riided. Andsime Jaanusega kaerad ette kõigepealt. Kaera kg igale hobusele kirjutan mingi aeg siia ja üldse hobustest. Peale seda tuli Kerli ( tema tegeleb tallis turismiga ja tallis teeb tööd )Temaga vedasime boksidesse põhku juurde. Seal on nimelt süvaallapanu ja bokse ei tehta igapäev. Talviseperoodilt on seal suur tall juba puhtaks tehtud ja tehakse väli bokse tühjaks sitast. Peale põhu panemist andsime heina ja peale seda jootsime hobused.Jootmine käib pangedega. Vot niipidi käib seal söötmine. Aga nagu ma aru sain on igalühel on oma meetod ja järjekord. Kuskil kella 10 olid põhud alla veetud ja heinad ette antud. Peale seda hakkasime jootma ja kuskil kella 12 oli kõik valmis. Hommikul sai Prohvet vms torikas välja lastud ja hiljem mingi aeg läksid Figaro, Ellips ja keegi veel talle seltsi.Peale lõunat panin Jaanusele hobuseid rakendisse valmis. Harjasin ja panin valjad, sedelga ja rangid ja pidin hobuse välja viima vankri ette rakendamiseks. Esimene oli Amadeus.Noor eestlasest hall ruun. Kuskil 4-5 aastane. Väga numpsik oli. Järgmine oli Allegro ,ka hall noor eestlane 4 aastane vms. Tema oli selline näriline nagu Sonett'ki, aga ees käis hästi. Kolmandaks oli Bailey's. Just ruunatud ja kange oli tagant. Tagu jalad olid ka natuke paistes. Tema oli selline närviline või noh eeltöö oli tegemata. Ma harjasin teda päris kaua. Kutt mõnules täiega. Sedelgat pannes ta võbises ja värises seal nagu esimest korda näeks, aga siis tegin tasa ja vaikselt ja sain selle kinni. Range ma talle pähe ei saanud, sest ta tõstis pea kõrgele ja ma ei ulatanud. Ta kartis ka nagu. Õnneks Jaanus tuli ja pani rahulikult ise need pähe. Minul jäi veel valjad pähe panna ja välja. Ees käis ta päris vahvalt. Temaga tegime väiksema ringi. Peale seda ma harjasin kaksikud ära. Ma nimed ütlen teine kord, aga täisvennad on ja nii sarnased. Mina ei tea kumb on kumb. Nemad panime esimest korda koos paarisrakendisse. Nad polnud varem käinud koos. Sorirakmed olid ka neil esimest korda. Need olid vähe suured , aga Jaanud rääkis, et keegi peaks lähiajal tooma ka väiksemad sorirakmed. Muidu teiste hobustega sõitsime loogarakendiga. Igatahes. Mõlemad saime probleemideta ette. Maraton vankri peal( selle vankriga sõitsime kõigi hobustega. Kaalub ligikaudu 400 kg ) oli meid 4 + Igor ( koer :D ) Mina,Jaanus,Andrus ja Kuubik. Üks korra viskas tagant ülesse, see kes muidu normaalsem oli, korra kupatasid ka, aga ei midagi hullu ei juhtunud. Peale seda hobused sisse. Jaanus söötis ja mina jootin hobused. Andrus ja Kuubik pidid pärast hiljem hobustele kaerad ette panema.Ning kella 6 tulime ära. Jaanus tõi mind linna.

Imelik oli see, et hobused ei jahutatud. Märgadena pandi boksi. Kaera antakse esimese asjana hommikul , mida meil kooli õpetati mitte teha. Aga ma teen seal nii nagu kästakse.

Pooled hobused või rohkem on erahobused. 2 mära on ka varsaga. Üks Big Boy varss on niiiiiii nässu. Võitis minu südame kohe täna. Tallis on 19 boksi ja 17 hobust. Opaal on sugu tegemas konuveres ja üks on kuskil Viljandis paarituses. "Loomad elutoas" tallis elab 4 hobust. 3 noort kellest ühel on nagu mega sugupuu ja üks vanem ruun . Väliboksides on 3 hobust. Hiiru,Epi ja Prohvet. Seal on hetkel ainult üks jalutus koppel õunaaias. parajalt suur ja mõnna.Söödetakse 2 korda ainult. aga portsud on päris suured. Seal käib ka vilgas ehitus. Tall on valmis, Väljast Andrus pani mingeid laudu seina. Valmis on ka kontoriruumi vundament. Mingi aeg tuleb tallil teisele poole mannez ja riietus- ja muud olmeruumid.

Homme jälle kell 8 sinna ja eks näis, mis tegema pannakse.

Jälle kirjutamiseni.

1 comment:

Lili said...

Oi, kui tore Bailey'sest lugeda, ta mu sõbranna hobune:) Kui temaga kokku satud, siis kirjuta veel!:)